Gmünd a Vídeň

8. prosince 2010 v 12:33 | urzu 7 + Dorry (korektura)
Byl sem pozván na výlet do Vídně s kamarádkou, která umí bezvadně německy.
A tak jsme vyrazili vedeni navigací do neznámých krajů. Už po cestě tam jsme zjistili, že nás vede šílená navigace. Stáhla nás z dálnice na Chotoviny (které jsme si potom přejmenovali na Chujovinky). Jelikož tam nebyla cedule, která by nás varovala, a už byla tma, přestože byla jen 17 hodina, tak jsme odbočili a vjeli do vesnice rozložené na kopci. Že je něco špatně jsme zjistili až když nás navedla mezi baráčky v naprosto zasněžené vesnici se spoustou cest nahoru a dolů.
Když jsme se vymotali ven, tak už se zase chovala normálně a zbytek cesty jsme dojeli v pohodě. Užili jsme si báječný večer, napekly spoustu toustů na cestu a druhý den ráno jsme vyrazili přes Třeboň a Velenice do Gmündu. Tam jsme si prohlédli náměstí a pak jsme zaparkovali u nádraží a vyrazily vlakem na Vídeň.
Rakouské vlaky jsou úžasně pohodlné. Cestou tam mluvil německy snad jen průvodčí a dva cestující. Vždycky když jsem chtěl fotku zasněžených plání, tak jsme vjeli do lesa nebo do úvozu. Tak jsem to vzdal, posnídal, schrupnul si a probudil se akorát abych vyfotil zamrzlý Dunaj. Za chvíli už jsme byli ve Vídni, koupili si lístky v automatu, který bral nejen mince jako u nás ale i bankovky a karty. Projeli jsme se metrem na Stephansplatz, abychom si prohlédli Stephansdom zvenku a prodrali se i dovnitř. Pak jsme vyrazili dále skrz Hofburg, kde jsme skrz sklo koukli na lipicány a šli dál přes trhy na Maria-Theresien-Platz. Potom jsme vyrazili na Mariahilfer Straße - nejznámější ulici Vídně, která se táhne z centra města od MuseumsQuartier směrem k periferii na nádraží Westbahnhof a měří 2.5 km. Byla celá uzavřená pro dopravu, takže to byla pěkná pěší třída se spoustou obchodů a vánočních stánků s punčem čepovaným do pěkných keramických hrnečků. Našli jsme si tu správnou stanici metra na cestu zpátky, v metru přepadli mladý pár, abychom zjistily, jak se dostat zpátky na vlak, protože vídeňských šest tras se nepotkává každá s každou. Ve výsledku tu znamená x přestupů místo jednoho, na který jsem zvyklý z Prahy. Pak zmrzlí cestováním jsme zapadly do McDonald's, kde jsem poprvé viděl bezedné nápoje i u něj. Mají dokonce i vegetariánský burger a automaty na objednání jídla, ale ty fungují jen na karty. Zastavili jsme se vedle v Hofru na nákupy. Teda řeknu vám, ty ceny jsou mnohem nižší než u nás (Haribo medvídci 300 gramů za 99 centů, zatímco u nás mají 100 gramů za 20 korun a velké čokolády za €1,30) a tak jsem nakoupil rovnou Mikuláše. Jelikož nám už došel čas, rozhodli jsme se, že poslední drobné centíky necháme v Tchibu za kafe. Tam jsem podlehl vánoční náladě a svému starému přání mít kávovar. A tak jak se říká za 5 minut 12 jsem si koupil ještě kávovar v poslední den slevy (tak jsem ušetřil spoustu peněz, sleva byla 50 euro a tak pěknou barvu u nás v Tchibu nemají).
Tímto chci ještě jednou moc poděkovat své průvodkyni za ten bravurní překlad po celý den.
Pak už jsme jen skočili do přeplněného metra odpolední špičky a jeli metrem na vlak a zpátky do Gmündu, kde jsme přeskočili do auta a vzhůru do Budějovic.
Druhý den jsme vyrazili zas domů na Prahu. Navigace se znovu vyznamenala a místo nájezdu na dálnici nás protáhla Táborem a pak zavedla místo na dálnici někam do sněhu. Za světla jsme ale viděli, že zas kecá, a tak jsme se otočili a najeli už správně. Tak skončil náš epický víkendový výlet Praha-České Budějovice-Gmünd-Vídeň-Gmünd-České Budějovice-Praha.
Ještě jednou moc díky mé milé průvodkyni za perfektní víkend, nádherný výlet a všechny překlady. Doufám, že si ho také tak pěkně užila jako já.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.